BookingHouse

Lennuhüvitis: Lennu Hilinemise Kompensatsioon

Lennu Hilinemise Kompensatsioon ja lennuhüvitise taotlemine

Kas olete kunagi kogenud lennu hilinemist ja mõelnud kas teil on õigus saada kompensatsiooni? Lennuhilinemised võivad olla väga tüütud ja ebamugavad kuid õnneks on teil õigused mis kaitsevad teid selliste juhtumite eest. Selles artiklis selgitame millised on teie õigused kui teie lend hilineb, millist kompensatsiooni on võimalik saada, millal seda saab ja mida teha, et oma õigusi kaitsta.

Mis on lennu hilinemise kompensatsioon?

Lennuhilinemise kompensatsioon on lennuhüvitis mida lennufirma peab teile maksma kui teie lend hilineb. Kompensatsiooni saamiseks peab lennu hilinemine vastama teatud kriteeriumidele.

Millal saate lennu hilinemise kompensatsiooni?

Lennu hilinemise kompensatsiooni saab taotleda juhul, kui teie lend hilineb vähemalt 3 tundi või rohkem. Lisaks peab lennu hilinemine olema lennufirma süü ja mitte tuleneda mõnest muust põhjusest nagu loodusõnnetus või streik.

Kuidas arvutatakse lennu hilinemise kompensatsiooni?

Lennu hilinemise kompensatsiooni suurus sõltub lennu pikkusest ja hilinemise kestusest. Euroopa Liidu õigusaktide kohaselt võib lennu tühistamise kompensatsioon ulatuda kuni 600 eurot. Järgnevas tabelis on välja toodud lennu kompensatsiooni suurused.

Lennu pikkusHilinemise kestusKompensatsiooni suurus
Vähem kui 1500 kmVähem kui 3 tundiKompensatsiooni ei ole
Vähem kui 1500 km3-4 tundi250 eurot
Vähem kui 1500 kmÜle 4 tunni250 eurot
1500-3500 kmVähem kui 3 tundiKompensatsiooni ei ole
1500-3500 km3-4 tundi400 eurot
1500-3500 kmÜle 4 tunni400 eurot
Rohkem kui 3500 kmVähem kui 3 tundiKompensatsiooni ei ole
Rohkem kui 3500 km3-4 tundi300 eurot
Rohkem kui 3500 kmÜle 4 tunni600 eurot

 

Kuidas taotleda lennu hilinemise kompensatsiooni?

Kui teie lend hilines ja soovite taotleda kompensatsiooni peaksite kõigepealt esitama kaebuse lennufirmale. Paljud lennufirmad pakuvad võimalust esitada kaebus nende veebilehel või otse lennujaama teeninduspunktis. Peate esitama kaebuse koos oma lennupileti ja muu asjakohase dokumendiga mis tõendab teie lendu ja hilinemist.

Kui lennufirma keeldub teile kompensatsiooni maksmast võite pöörduda oma riigi tarbijakaitseorganisatsiooni või lennureisijate õiguste organisatsiooni poole kes aitavad teil oma õigusi kaitsta.

Eestis on mitmeid lennuabi firmasid kes aitavad teil väikese tasu eest lennuhilinemise kompensatsiooni välja nõuda. 

Millal te ei saa lennuhüvitist?

On mitmeid olukordi kus lennu hilinemise kompensatsiooni ei ole võimalik saada. Kui lennu hilinemine on tingitud ilmastikuoludest, loodusõnnetusest, poliitilisest ebastabiilsusest, lennujaama töötajate streigist või muudest põhjustest mis ei ole lennufirma kontrolli all ei ole neil kohustust kompensatsiooni maksta.

Lisaks ei ole lennufirmal kohustust maksta kompensatsiooni kui hilinemine on põhjustatud teie enda tegevusest nagu hilinenud lennujaama saabumine, valede reisidokumentide esitamine või hilinenud pardaleminek.

Milliseid muid õigusi on teil lennureisijana?

Lisaks lennu hilinemise kompensatsioonile on teil lennureisijana ka muid õigusi mis kaitsevad teid ebameeldivate lennureiside eest. Kui teie lend tühistatakse on teil õigus saada hüvitist ja lennufirma peab pakkuma teile alternatiivset lendu või tagastama teile pileti maksumuse.

Lisaks on teil õigus saada tasuta toitu ja jooki ning samuti võimalus teha tasuta kõnesid ja saada tasuta majutust.

Milliseid nõuandeid tuleks järgida, et kaitsta oma õigusi lennureisijana?

Veenduge alati, et olete varakult lennujaamas ja olete valmis võimalikeks hilinemisteks ja tühistamisteks. Teiseks, hoidke oma reisidokumente ja pileteid alati käepärast ning veenduge, et teie kontaktandmed oleksid täpsed ja ajakohased.

Kolmandaks kui teie lend on hilinenud või tühistatud ärge kartke pöörduda lennufirma poole ja taotleda oma õigusi. Kasutage ära nende pakutavaid teenuseid ning küsige lennufirma esindajalt selgitusi ja juhiseid.

Neljandaks kui lennufirma ei paku teile piisavat hüvitist või ei vasta teie nõudmistele võite pöörduda oma riigi tarbijakaitseorganisatsiooni poole ja taotleda nende abi.

Kokkuvõtteks võib öelda, et lennu hilinemine võib olla tõeline peavalu kuid teie kui lennureisijana on teil õigused mis kaitsevad teid ebasoodsate olukordade eest. Veenduge, et olete teadlik oma õigustest ja ärge kartke neid nõuda kui tunnete, et neid on rikutud.